سامانه مدیریت بایگانی مدارک پزشکی مراکز درمانی

سامانه مدیریت بایگانی مدارک پزشکی مراکز درمانی

یکی از موضوعات روز دنیا مواجه شدن سازمانها با انبوه اطلاعات به صورت هاردکپی “کاغذی” و مسئله نگهداری و حفاظت از این اطلاعات و در عین حال دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات می باشد.

صرف نظر از تمام محدودیتهای دسترسی به اطلاعات سازمان از هر مکان و در هر زمان، معضل بایگانی و نگهداری از این پرونده های فیزیکی که به صورت مداوم در حال تولید هستند تبدیل به یک تهدید کاملاً جدی برای سازمانها شده است.

مراکز درمانی و بیمارستانها از جمله سازمانهایی هستند که سرعت تولید بسیار بالایی در تولید پرونده های فیزیکی دارند. از طرفی با توجه به اینکه این اطلاعات مربوط به سلامت افراد جامعه می باشد کاملاً محرمانه و بسیار مهم تلقی می شوند و امکان امهاء این اطلاعات حداقل تا بازه های زمانی چندین ساله تقریبا وجود ندارد. همچنین قانون نیز فعلاً امکان امهاء این اطلاعات را حداقل تا بازه های زمانی بلندمدت فراهم نکرده است. لذا این مراکز هزینه های بسیار زیادی را بابت تامین مکان و فضای مناسب، تجهیزات امنیتی و کاربردی حفاظت و نگهداری و نیروی انسانی لازم می پردازند.

موضوع مهم دیگر امکان دسترسی امن، راحت و سریع به این اطلاعات است که گاهاً با موضوع مرگ و زندگی انسانها رابطه مستقیم پیدا می کند.

با توجه به مسائل مطروحه وجود سامانه های الکترونیکی تخصصی که کاملاً منطبق بر فرآیندهای سازمانی و یکپارچه با سایر سیستم های اطلاعاتی بیمارستانها باشد می تواند راهکار مناسبی برای مدیریت اینگونه ریسک ها باشد.

سامانه مدیریت بایگانی مدارک پزشکی شرکت فاواگستر سپهر با همین رویکرد طراحی و تولید شده است.

این سامانه به صورت تحت وب و مبتنی بر معماری کلاینت – سروری طراحی گردیده و امکان راه اندازی آن در شبکه های داخلی و اینترنت و یا ترکیبی امکان پذیر می باشد.

سامانه دارای دو پنل تخصصی “پنل مدیریت اسناد و مدارک پزشکی” و “پنل کاربران” می باشد که کلیه استفاده کنندگان از منابع اطلاعاتی و مدارک پزشکی از جمله پزشکان و پرستاران، دانشجویان و محققان از طریق پنل کاربران به بسته های اطلاعاتی که توسط پنل مدیریت به آنها دسترسی داده شده است دسترسی خواهند داشت.

با توجه به طراحی کاملاً واکنشگرای رابط گرافیکی سامانه، امکان استفاده از سامانه از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به راحتی وجود دارد و پزشکان می توانند با استفاده از هر یک از این دستگاه ها در داخل بیمارستان یا هر جای دیگر دنیا به سهولت به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشند.

پنل مدیریت مدارک پزشکی امکان تعریف بیمار، مدیریت پرونده های پزشکی بیمار، اسکن اسناد پزشکی، الحاق هر نوع فایل مرتبط با پرونده پزشکی، طبقه بندیهای متنوع، فرآیند ثبت اطلاعات توسط کاربران مدارک پزشکی و فرآیند بررسی و اعلام ایرادات پرونده و تایید نهایی پرونده پزشکی توسط مدیران مدارک پزشکی مراکز درمانی، تخصیص بسته های اطلاعاتی درخواستی کاربران سامانه به صورت “دسترسی الکترونیکی” و “دسترسی فیزیکی” و مدیریت ورود و خروج پرونده های فیزیکی به صورت زمان دار و هشدارهای سیستمی مناسب برای بازگشت پرونده های معوق و ارائه انواع گزارشات پویا و متنوع را فراهم میکند.

طراحی توسعه پذیر این سامانه این امکان را فراهم میکند تا هم در سطح یک دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی تابعه به صورت یکپارچه و هم به صورت جزیره ای در یک بیمارستان پیاده سازی گردد.

امکان تعریف بیمار به تعداد نامحدود و فیلدهایی اطلاعاتی مرتبط که از سیستم HIS خوانده میشود.

امکان تعریف انواع پرونده های پزشکی بیمار به تعداد نامحدود و فیلدهای اطلاعاتی مرتبط که از سیستم HIS خوانده میشود.

امکان ارتباط با انواع اسکنر به منظور اسکن و بارگذاری اسناد و مدارک پزشکی در ابعاد و اشکال مختلف.

بهره گیری از الگوریتم های فشرده سازی متنوع که با توجه به محدودیت های زیرساختی شبکه و سخت افزارهای بیمارستانها قابل تنظیم و انتخاب هستند.

امکان تعریف انواع بسته های اطلاعاتی با دسترسی الکترونیکی زماندار و طبقه بندی شده (محرمانگی) با امکان تعریف محدودیتهای دسترسی متنوع به اطلاعات برای کاربران سامانه مانند پزشکان، پرستاران، کارکنان بخشها، دانشجویان و محققان و حتی سازمانهای نظارتی خارج از بیمارستان مانند دیوان محاسبات.

امکان تعریف بسته های اطلاعاتی دسترسی فیزیکی به پرونده های پزشکی و مدیریت زمان ورود و خروج پرونده ها و تحویل گیرنده و تحویل دهنده و مدیریت پرونده های معوق و مدیریت محتویات پرونده برگشت شده با پرونده زمان خروج و اعلام مغایرتها به منظور تامین امنیت و سیانت از پرونده های بیماران و پیشگیری از گم شدن پرونده های پزشکی.

شرکت مهندسی فاواگستر سپهر با بیش از 10 سال تجربه کار در حوزه مشاوره، طراحی و اجرای طرح های فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه نویسی حرفه ای با بهره گیری از نیروهای تحصیل کرده، متخصص و مجرب پشتیبان این سامانه می باشد.

یکی از اولویتهای شرکت در فرآیند تولید سامانه های نرم افزاری، استفاده از کارکنان باتجربه سازمان های مربوطه می باشد که این امر موجب میشود محصول نهایی کاملاً منطبق با نیازهای کاربران نهایی سیستم و تامین کننده نیازهای مدیریتی کلان سازمان باشد. لذا در تولید سامانه مدیریت بایگانی مدارک پزشکی نیز این رویکرد اجرا شد که جا دارد از کلیه کسانیکه از دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستانها و شرکت های همکار تولیدکننده سیستم های HIS بیمارستانها در طراحی و تولید این سامانه همکاری داشته اند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

با توجه به تغییر مداوم نیازهای کاربران و سازمانها و ویژگی ذاتی سامانه های نرم افزاری که نیاز به تغییر و به روزرسانی دارند، شرکت مهندسی فاواگستر سپهر کلیه انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی را با نهایت تواضع و امتنان پذیرا خواهد بود.

یک سوم شهریه زمان تایید ثبت نام

یک سوم پایان ماه اول و یک سوم پایان ماه دوم

دریافت فایل ثبت نام دوره و تکمیل آن

کپی پشت و روی کارت ملی به همراه یک قطعه عکس

تحویل مدارک در محل شرکت یا ارسال فایل اسکن شده مدارک به آدرس learning@sepehr-ict.ir